X

Pasileisk, sakau – PASILEISK!

08.02 2016 13:16

Tikriausiai šie žodžiai ne kartą yra skambėję galvoje, kai traktoriukas ar krūmapjovė nepasileidžia pradedant darbus arba kartais net vidury darbų nustoja veikęs... Kokia problema? Šiame straipsnyje pabandysime aprašyti svarbiausius veiksmus, kurie galbūt padės nustatyti diagnozę. Svarbu: šias rekomendacijas turite taikyti savo nuožiūra, jeigu nesate tikri, ką darote – pristatykite savo darbo įrankį į remonto dirbtuves!

Pradėkime nuo A varianto. Ištraukėte darbo įrankį iš garažo ir, nors atrodo, kad viską padarėte taip, kaip reikia, jis vis tiek nepasileidžia. Kas gali būti nutikę ir ką reikėtų apžiūrėti?
Pats elementariausias dalykas, apie kurį neretai net nepagalvojama – patikrinti ne tik benzino, bet ir alyvos kiekį. Dauguma šiuolaikinių variklių turi alyvos lygio daviklį, kuris neleidžia prietaisui pasileisti, jei variklyje per mažai alyvos.

Antras dalykas, kurį reikėtų tikrinti, yra žvakė. Patikrinkite, ar ji drėgna, ar užuodžiate benziną.  Jeigu taip, tuomet reikėtų patikrinti žvakės kibirkščiavimą. Jeigu kibirkštis yra, žvakę užsukite. Dabar išimkite oro filtrą ir per oro filtro angą įpilkite kamštelį benzino. Pabandykite paleisti dar kartą. Jeigu dabar variklis pasileis, bet po kurio laiko užges, galima manyti, kad dėl kažkokių priežasčių benzinas nepatenka į karbiuratorių arba nepasiekia cilindro.
Jeigu variklis pasileido ir tebedirba, tai gali reikšti, kad arba gerai neužsidarė oro sklendė, arba benzino žarnoje įstrigęs oro burbulas, arba į karbiuratorių nespėjo patekti reikiamas kiekis benzino.

Paskutinis variantas – variklis vis dar nepasileidžia, o bandant paleisti truputį „čiaudi“ – tai gali būti vožtuvo gedimas, jį turi patikrinti specialistas.

Pereikime prie B varianto. Paleidote variklį, bet dirbant jis vėl užgęsta. Jeigu tai keturtaktis variklis, rekomenduoju dar kartą patikrinti alyvos lygį. Ypač jei variklis neveikia tvarkingai – tai pasileidžia, tai vėl užgęsta... pasileidžia ir vėl užgęsta. Tai būdinga varikliams su alyvos davikliu, kai alyvos norma yra visai prie ribos. Paleidžiant variklį alyva variklyje išjudinama karteryje (kur yra daviklis), o po kiek laiko jos lygis lieka per mažas ir variklis sustoja. Praėjus trupučiui laiko, alyva iš variklio viršutinės dalies vėl suteka žemyn ir variklis iš naujo pasileidžia – trumpam.

Yra ir kita galimybė: kai variklis gerai pasileidžia, veikia normaliai ir pakankamai gerai įkaitęs užgęsta, pastovi 20 arba 40 minučių ir vėl pasileidžia... ir vėl užgęsta, tai gali būti degimo ritės gedimas – įkaitusi degimo ritė išsiplečia ir nustoja veikti. Šiuo atveju reikėtų kreiptis į remonto dirbtuves, nes degimo ritė yra brangi ir tik „dėl visa ko“ jos pirkti neverta.

Be abejo, A varianto veiksmai tinka ir B variantui, jei variklis tiesiog nustoja veikti. Pasitaiko atvejų, kai beveik naujas variklis nebepasileidžia dėl žvakės defekto. Jis paveikia porą pirmų valandų ir po to stoja tyla. Rimtesni technikai visuomet turėtų turėti atsarginę žvakę namuose.
Visi kiti nepasileidimo atvejai gali būti sudėtingesni ir, kad viskas nebūtų taip brangu, rekomenduojame kreiptis į specialistą, nes remontuojant namie neretai neapsieinama be remonto vėlesnės dirbtuvių pagalbos.

Straipsniai

Visi straipsniai
 
Klauskite eksperto!