X

Pirmoji priežiūra pavasarį

08.02 2016 13:32

Pavasaris sodininkui reiškia ir vejos pjovimo sezono pradžią. Tad atėjo laikas pažiūrėti į veidrodį ir paklausti savęs: ar rudenį padaryta viskas, kad pavasarinis startas būtų nerūpestingas? Jeigu atsakymas teigiamas, tuomet viskas labai paprasta. Jeigu atsakymas neigiamas, laikas pradėti galvoti, ką reikia padaryti, prieš pradedant darbus naują sezoną.

Pradėkime nuo paprasčiausio. Apsižvalgykite garaže ir kritiškai įvertinkite visus darbo įrankius ir savo gebėjimus. Ar atliksite darbus patys, ar būtų tikslingiau patikėti juos specialistams? Jeigu esate tikri, kad sugebėsite patys – sutaupysite šiek tiek pinigų.
Sodo technikos reikmenų parduotuvėje turėsite įsigyti šiuos daiktus: vejos traktoriukui tinkamą oro filtrą, žvakę, variklio alyvos, kuri gali būti pažymėta ženklu SAE30, ir šviežio benzino.

Pirmiausia reikėtų susirasti ir įjungti po žiemos miego pailsėjusią aukšto slėgio plovyklę ir gerai išplauti vejapjovę, jei to nepadarėte rudenį. Dėl visa ko primenu, kad vejapjovę, kurioje yra alyvos ir benzino mišinio, galima lenkti tik į rankenos pusę!

Antra – išimkite alyvos lygio matuoklį ir įsitikinkite, kad alyvos lygis yra normalus. Jeigu viskas gerai, rekomenduoju pabandyti vejapjovę paleisti ir leisti jai veikti dvi ar tris minutes. Per šį laiką variklio alyva pašils ir ją bus lengviau išleisti. Vejapjovės yra labai skirtingos, bet paprastai dugne arba šone yra alyvos išleidimo kamštis. Jeigu jis dugne, būtų gerai vejapjovę pakelti aukščiau ir tuomet išleisti alyvą. Jei pavyko išleisti seną alyvą, užsukite kamštį! Ir pats esu pamiršęs tai padaryti – pilant naują alyvą teko mąstyti, kas gi čia taip varva…

Užsukę kamštį, naujos alyvos įpilkite tiek, kad alyvos lygis būtų prie viršutinės ribos žymės. Paprastai į vejapjovę telpa apie 0,6 litro variklio alyvos.
Kai alyva pakeista, išsukite žvakes. Pagal žvakes galima nustatyti ir variklio būklę. Jeigu žvakė juoda ir suodina, tai gali reikšti, kad labai nešvarus oro filtras (variklio degalų mišinys per "riebus" ir negavo pakankamai oro) arba kad varikliui greitai reikės remonto, nes nusidėvėję stūmokliniai žiedai.

Jeigu žvakė per šviesi, beveik balta, tai reiškia, kad variklis kažkodėl veikė su per mažu kiekiu benzino ("liesu mišiniu"). Taip galima sugadinti variklį. Gedimo reikia ieškoti karbiuratoriuje arba aiškintis, iš kur pateko papildomo oro.
Pakeitę žvakes, išsukite oro filtrą. Paprastai oro filtrą galima išplauti ir iš naujo patepti alyva, bet šiais laikais jų kaina tokia nedidelė, kad verta įsigyti naują ir užsitikrinti ramybę.

Jei atlikote visus aprašytus veiksmus, vėl paleiskite vejapjovę ir leiskite jai porą minučių veikti, kad įsitikintumėte, jog viskas veikia gerai.
Dabar paverskite vejapjovę į rankenos pusę ir apžiūrėkite ašmenis. Jeigu ašmenų kraštai apvalūs, reikėtų juos išimti ir pagaląsti. Tai galima sėkmingai padaryti namie, bet, jei turite galimybę, rekomenduoju šį darbą atlikti dirbtuvėse, kuriose yra ir balansavimo staklės. Būtent ašmenys, besisukantys apie 3500 apsukų per minutę greičiu, gali sukelti gana didelę vibraciją ir paveikti visą mechanizmą.
Dar kartelį pakartokime pačius svarbiausius dalykus: alyva, žvakės ir oro filtras pakeisti, ašmenys – pagaląsti. Atrodo, viskas? Taip ir ne. Rekomenduoju dar apžiūrėti ratus ir jų guolius, taip pat starterio virvę – kartais ji ima dėvėtis iš vieno krašto ir staiga suplyšta.
Taigi lengvesni ir svarbiausi darbai atlikti. Jeigu, nepaisant pastangų, vejapjovė nepasileidžia, skaitykite šį straipsnį.

 
Klauskite eksperto!
Ära vajuta