Atėjus rudeniui artėja ir paskutinis vejos pjovimas, reiškiantis, jog vejos pjovimo įranga bus nenaudojama visą žiemą. Esame aprašę, kokios operacijos turi būti atliekamos prieš ilgalaikį vejapjovės sandėliavimą. Šiame straipsnyje pasigilinsime į priežastis, kodėl nėra gerai palikti įrenginį su įprastu benzinu ilgesniam laikui.
Žinoma, ne visais atvejais rezultatai būna vienodi, tačiau dažnai taip paliktas įrenginys, pavasarį tiesiog nebeužsiveda. Gali būti ir taip, kad kažkurį pavasarį vejapjovė tiesiog sugenda.
Norint suprasti šios problemos esmę reikia pažvelgti šiek tiek giliau.
Benzinas iš išvaizdos yra vientisas skaidrus skystis, pasižymintis geromis degimo ir garavimo charakteristikomis. Iš tiesų tai yra ganėtinai sudėtingas cheminis junginys, kuriame yra ištirpinti įvairūs priedai. Taip yra dėl daugelio reikalavimų, keliamų benzinui. Variklinis benzinas turi išlaikyti tam tikras savybes esant skirtingoms sąlygomis – šaltyje ir karštyje. Kai kuriais atvejais jame netgi naudojami priedai skirti tiesiog pagerinti kvapui!
Visi šie priedai yra sumaišyti tarpusavyje į vieną degų mišinį, kuris pilamas į mūsų automobilius ir kitą techniką. Jei anksčiau gamintas kuras būdavo tinkamesnis ilgalaikiui saugojimui, tai šiuolaikiniai mišiniai yra pritaikyti sunaudoti per vieną – du mėnesius. Po to sudedamosios kuro dalys ima irti, susidaro nuosėdos, ir benzinas tampa nebetinkamas naudojimui. Nuosėdos, kemšančios smulkius kanalus virsta viso įrenginio kuro sistemos problema. Dažnas karbiuratorius yra keičiamas būtent dėl šios problemos.
Be nuosėdų, benzinas pasižymi ir kita neigiama savybe – vandens kondensacija. Geriausia benziną laikyti sandarioje talpoje, užpildytoje sklidinai. Palikus oro, net ir uždarame bakelyje susidaro vandens kondensatas. Turbūt neverta minėti, jog vanduo užsistovėjusiame benzine yra pirminė kuro sistemos komponentų korozijos priežastis.
Kaip suprasti, jog kuras yra pasenęs?
Lengviausias būdas – išorinė apžiūra. Jei benzinas patamsėjo – tai pirmas akivaizdus pasenimo požymis. Kitas svarbus seno kuro bruožas – kvapas. Paprastai sugedęs benzinas įgauna nebūdingai nemalonų kvapą.
Kaip greit genda benzinas?
Tai priklauso nuo daugelio faktorių. Visų pirma – kiekviena benzino rūšis yra skirtinga. Tai yra,kiekvienas benzino tiekėjas maišo savo priedų ir tuo pačiu stengiasi išlaikyti mažiausią įmanomą benzino savikainą tenkinant keliamus reikalavimus. Galima teigti, jog skirtingų kuro partijų mišiniai nėra vienodi, dėl skirtingai įmaišytų priedų proporcijų. Antra – sunku nuspėti ir tikrą benzino amžių – kartais jis gali būti išbuvęs cisternoje tris savaites, arba paruoštas tiesiog prieš dvi dienas. Dėl šių priežasčių geriausia remtis paprasta taisykle – nesandėliuoti kuro namuose mėnesiais.
Ko reikia, norint visada turėti šviežią kurą?
Jei dėl kažkokių priežasčių turite laikyti kurą talpose ilgiau nei du mėnesius, prasminga į jį įmaišyti stabilizatoriaus. Jo verta įpilti į kurą, kurį naudojate paskutinį kartą prieš paliekant įrangą žiemai – taip užsitikrinsite, jog stabilizuotas kuras pasiekė visas karbiuratoriaus ir kuro sistemos dalis. Žinoma, stabilizatorius nėra vaistas nuo visų problemų ir nepaverčia benzino amžinu, todėl su juo maišomas benzinas turi būti šviežias. Tokiu būdu kuro senėjimo procesas ženkliai atitolinamas – kai kuriais atvejais jo charakteristikos išlieka geros net po 12-15 mėnesių.